Sabahattin Ali "Kürk Mantolu Madonna"dan birkaç alıntı

Sabahattin Ali "Kürk Mantolu Madonna"dan birkaç alıntı


Sabahattin Ali'nin "Kürk Mantolu Madonna" romanı (ilk basıldığında uzun hikâye diye basılmıştı) Türkiye'de son yıllardan en çok okunan kitaplardan biri. Her okur bu kitapta kendinden bir şeyler bulmuştur. Peki, bu kitaptan en çok alıntı yapılan kısımlar, cümleler ve ifadelere neler? Birkaçına bakalım.

Sabahattin Ali "Kürk Mantolu Madonna"dan birkaç alıntı


“Demek artık tanıdıklara yardım lüksünü bile yapacak hale gelmişti. Gıpta ettim.” (Sabahattin Ali – Kürk Mantolu Madonna)

Kitabı okuduğumda yukarıdaki alıntı bana çok farklı ve ilginç gelmişti. Yardım etmek ve lüks kelimeleri ilginç bir şekilde bir araya gelmiş. Ve bu gıpta edilecek bir durum diyor yazar ya da anlatıcı.

Kitap yorumu: Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna

Zaten kitap böyle farklı yaklaşımları ile okurda bir iz bırakmasını bilmiş ki çok okunan kitaplardan biri.

1000kitap sitesinin verilerine göre, şimdiye kadar (bu veriler 19 Şubat 2020'ye ait) Kürk Mantolu Madonna'yı 102.128 kişi okudum diye işaretlemiş. Sitede en çok beğenilen ve paylaşılan kitapla ilgili alıntılar hangisi diye merak ediyorsanız birkaçını sıralayalım. Belki siz de size bir şeyler fısıltayan, daha büyük bir anlam ifade eden birkaçını bulursunuz.

"Seni seviyorum. Deli gibi değil, gayet aklı başında olarak seviyorum."

"Tesadüf seni önüme çıkarmasaydı, gene aynı şekilde, fakat her şeyden habersiz, yaşayıp gidecektim. Sen bana dünyada başka bir hayatın da mevcut olduğunu, benim bir de ruhum bulunduğunu öğrettin."

"Bir kitabı okurken geçen iki saatin, ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım."

"Benim beklediğim aşk başka! O bütün mantıkların dışında, tarifi imkansız ve mahiyeti bilinmeyen bir şey. Sevmek ve hoşlanmak başka; istemek bütün ruhuyla, bütün vücuduyla, her şeyiyle istemek başka... Aşk bence bu istemektir. Mukavemet edilmez bir istemek!"

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url

Benzer yayınlar